> > 47 nowoczesne napedy spalinowe w kolejnictwie

Nowoczesne napędy spalinowe w kolejnictwie

Nowoczesne silniki spalinowe w pojazdach szynowych to cała gama urządzeń pracujących w pojazdach szynowych różnego przeznaczenia: lokomotywach uniwersalnych, towarowych, manewrowych i w szynobusach. Są to najczęściej silniki wysokoprężne czterosuwowe, zwykle o bezpośrednim wtrysku paliwa (Common Rail) i widlastym układzie współpracującym ze sprężarką i/lub sprężarką i turbosprężarką oraz z systemami do recyclingu spalin i z filtrem cząstek stałych. Ze względu na rozwój technologii produkcji i wykorzystanie nowych rozwiązań, cechuje je mniejszy rozmiar i masa, duże wysilenie mocy przy zachowaniu trwałości napędu, mniejsze jednostkowe zużycie paliwa i oleju przy jednoczesnym istotnym ograniczeniu emisji spalin, możliwość łatwego rozruchu i duża dynamika pracy. Nowoczesne napędy spalinowe wyposażane są również w mikroprocesorowe układ sterowania i monitorowania pracy maszyny, dzięki czemu możliwe staje się powiększenie przestrzeni użytkowej kabiny obsługi lokomotywy.

MTU Power Pack – serwis

System napędowy Power Pack firmy MTU to układ napędowy stosowany w lekkich pojazdach szynowych typu szynobus. Układ ten obejmuje silnik, tłumik, katalizator i chłodnicę, zamontowane w ramie mocującej. Całość układu instalowana jest w podłodze lub dachu wagonu. Power Packi MTU mogą mieć od 422 do 939 KM mocy i wykorzystywać przełożenie mocy elektryczne, hydrauliczne, mechaniczne lub hybrydowe. Pojazdy szynowe wyposażone w tego typu silniki spełniają normy emisji spalin dla tego typu pojazdów w klasie III B (dwutlenek węgla) i wyposażone są w instalację do redukcji emisji tlenków azotu przy pomocy roztworu mocznika, czyli popularnego w samochodach ciężarowych AdBlue. Serwis Power Packów MTU zapewni ich właściwy odbiór techniczny, oferuje też modernizację taboru oraz dostawę części zamiennych do pojazdów szynowych użytkujących napędy Power Pack MTU.